Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Październik 19 2017 14:27:56
Nawigacja
Strona główna
O nas
Statut Przedszkola
Prawa Dziecka
Regulamin Przedszkola
Procedury przyprowadzania i odbierania
Aktualności
Kodeks przedszkolaka
Muchomorki
Biedronki
Krasnale
Zajączki
Galeria zdjęć
Kontakt
Szukaj
Linki
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Brak tematów na forum
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
O nas

Informacje  o  przedszkolu

Rola i zadania przedszkola – co warto wiedzieć o naszym przedszkolu


Podstawowym zadaniem naszego przedszkola jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturalnym i przyrodniczym.

Dziecko uczęszczające do naszego przedszkola będzie nabywało umiejętności w zakresie


samodzielności, dojrzałości społecznej, łatwego nawiązywania kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi ,współdziałania w nowym środowisku,.


Dziecko uczęszczające do naszego przedszkola będzie mogło poznawać:


  • różne zawody poprzez wycieczki do zakładów pracy i instytucji,

  • podstawowe zasady ochrony środowiska,

  • różne wartości, którymi ludzie kierują się w życiu.

Dziecko uczęszczające do naszego przedszkola będzie miało okazję:


  • obcować ze sztuką,

  • wyrażać twórczą postawę w różnych formach dziecięcej ekspresji: plastycznej, teatralnej, tanecznej,

  • rozwijać wrażliwość na piękno muzyki,

  • oglądać i brać udział w różnorodnych przedstawieniach teatralnych,

  • zapoznać się z rolą techniki w życiu człowieka,

  • odczuwać potrzebę dbania o czystość osobistą,

  • rozumieć rolę ruchu na świeżym powietrzu jako stymulatora prawidłowego rozwoju,

  • rozwijać uczucia przywiązania i szacunku do najbliższych członków rodziny.

Dziecko uczęszczające do naszego przedszkola, jako 5 latek realizować będzie roczne przygotowanie przedszkolne i w sposób profesjonalny zostanie przygotowane do podjęcia nauki w klasie I za pomocą nowoczesnych, aktywnych metod takich jak:


  • metoda Klanzy, jeden z elementów pedagogiki zabawy, metoda uczy współpracy w grupie, tworzy warunki do uczenia się dziecka poprzez działanie, odkrywanie, doświadczanie.

  • metoda Dobrego Startu, najlepsza w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania od najmłodszych lat przygotowuje do podjęcia nauki w szkole. Ma zastosowanie w profilaktyce niepowodzeń szkolnych, ćwiczy rozwój psychomotoryczny poprzez zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych.

  • metoda Paula Denissona, to ćwiczenia relaksacyjne i energetyzujące służące integracji półkul mózgowych w celu pobudzenia ich do działania, dzięki temu dziecko lepiej zapamiętuje, koncentruje na zadaniu, łatwiej przyswaja naukę czytania i pisania, opanowuje własne emocje, ma szanse na pełny rozwój swoich talentów.

  • Metody twórcze R. Labana i K. Orffa, pobudzają inwencję twórczą dziecka, pozwalają na wyeksponowanie ruchu wg własnych pomysłów, fantazji i doświadczeń co gwarantuje niezahamowany rozwój dziecka w kierunku jego indywidualności.

Z dumą możemy się pochwalić, że jako jedyne przedszkole w mieście realizujemy międzynarodowy program „Przyjaciele Zippiego” – opracowany przez Partnership for Childner, pozwalający na likwidowanie nieśmiałości dziecka, lęków, szybkiej adaptacji w nowym środowisku, nazywania uczuć, niewstydzenia się uczuć negatywnych takich jak złość, gniew, płacz. Program uczy przyjaźni, współpracy, udzielania pomocy innym, akceptacji każdego człowieka. Do realizacji tego programu posiadamy wymagane przez jego autorów certyfikaty.

 

 

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

 

W przedszkolu, dzięki dobremu kierowaniu procesem adaptacyjnym, dziecko stopniowo przygotuje się do nowych warunków. Żeby ten proces przebiegał sprawnie, zachęcamy, by w domach rodzinnych spróbować przeorganizować dziecku i sobie dzień w podobny sposób, jak to ma miejsce w przedszkolu.

 

  • 8.00 – 13.00 Realizacja podstawy programowej, pobyt dziecka w tym czasie jest bezpłatny ( od września 2013 r )
  • 6.00–8.45 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według pomysłów dzieci. Praca indywidualna, utrwalanie wiadomości, wierszy i piosenek.

  • 8.45–9.00 zajęcia samoobsługowe w umywalni i jadalni. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Śniadanie.

  • 9.00–10.30 zajęcia obowiązkowe z całą grupą. Zabawy dowolne. Religia, gimnastyka korekcyjna.

  • 10.30–10.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków),

  • 10.45–11.30 Zabawy ruchowe i twórcze w ogrodzie zgodnie z tematyką programową. Spacer lub inna forma spędzania czasu na świeżym powietrzu.

  • 11.30–11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg prac dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

  • 12.00–12.20 Obiad Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

  • 12.20–12.40 Zabiegi higieniczne.

  • 12.40–13.00 Odpoczynek. Słuchanie bajek i muzyki, wyciszenie.

  • 13.00–14.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia dodatkowe: język angielski,  religia, gimnastyka korekcyjna.

  • 14.00 Podwieczorek.

  • 14.30-16.00 Zabawy dowolne i zabawy stolikowe. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Zegar & Kalendarz
Jest godzina:


Strona wygenerowana w 1.311 sek.
Osób on-line: